Luistertijdschrift Cultuur, Trends en Mode
Nou liggen er natuurlijk geen bestaande tijdschriften in de kiosk die uitgebreid stilstaan bij al deze visuele aspecten. Die specifiek uitleggen hoe de mode eruit ziet aan iemand die nog nooit heeft gezien. De onafhankelijke nieuwsredactie van Dedicon vindt dat onacceptabel. En dus heeft de redactie zelf een tijdschrift opgericht. De naam van dit tijdschrift? Cultuur Trends & Mode, kortweg CTM. En ja, het verschijnt in gesproken vorm.
Rake beeldbeschrijvingen
Luisteraars horen in CTM bijvoorbeeld hoe iconische gebouwen het landschap bepalen en welk nieuw straatmeubilair het straatbeeld nu weer opleukt. Of welke mode de kledingrekken bepaalt. Ook pakkende beeldbeschrijvingen van actuele of spraakmakende foto’s uit de media zijn onderdeel van het magazine. Deze informatie horen luisteraars middels interviews met fotografen, vormgevers en museumconservators die we uitdagen hun eigen werk goed te beschrijven. Maar ook onze eigen specialisten maken rake beschrijvingen voor CTM. Een vak apart hoor.
Zo kan iedereen meepraten over onze beeldcultuur. Ook wanneer je niet kunt zien. Bijzonder? Nee hoor, voor ons is dat eigenlijk de gewoonste zaak van de wereld.
Het luistertijdschrift Cultuur, Trends en Mode (CTM) is exclusief beschikbaar voor klanten van Bibliotheekservice Passend Lezen.